MHRS Sıkça Sorulan Sorular
24 Kasım 2025

Yeni üye kaydımı nasıl yapabilirim ?

https://www.mhrs.gov.tr adresinden “Randevu Al“ butonuna tıkladıktan sonra gelen ekranda veya MHRS mobil uygulamasını indirerek "Üye Ol" butonuna tıklayıp bilgilerinizi girerek sizin belirleyeceğiniz bir parola ile üyelik oluşturabilirsiniz.


Girmiş olduğunuz bilgilerin Nüfus Müdürlüğünde bulunan bilgileriniz ile eşleşmesi gerekmektedir. Aksi takdirde üyelik işleminizi gerçekleştiremezsiniz.
Ayrıca “e-Devlet ile Giriş” butonu kullanılarak ayrı bir parola gerekmeksizin web ve mobil uygulama üzerinden sisteme giriş yaparak randevu işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

MHRS'den en erken ne zaman randevu alabilirim ?

T.C. Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler, ağız ve diş sağlığı merkezlerine aynı gün en erken 1 saat sonrasına, en geç 15 gün sonrasına muayene randevusu oluşturabilirsiniz. Aynı şekilde aile hekimliklerine de aynı gün en erken 2 saat sonrasına, en geç 15 gün sonrasına muayene randevusu oluşturabilirsiniz.

Randevu nasıl alınır ?

MHRS randevu alma ana kanalları MHRS web sitesi (https://www.mhrs.gov.tr), MHRS mobil uygulaması ve ALO 182 Çağrı Merkezidir.
Web'den randevu almak için "Randevu Al" butonuna tıkladıktan sonra gelen ekranda daha önceden üyelik kaydınız yok ise "Üye Ol" seçeneğini tıklayarak üyelik işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Eğer üyeliğiniz mevcut ise T.C. kimlik numaranız ve parolanızla giriş yaparak istediğiniz hastane, hekim veya bölümü seçerek randevunuzu oluşturabilirsiniz.

MHRS Mobil uygulama üzerinden randevu almak için ise akıllı cihazınızın uygulama marketinden MHRS Mobil uygulamasını indirerek üyelik kaydınız yoksa oluşturabilir, varsa T.C. kimlik numaranız ve parolanız ile giriş yaparak randevunuzu alabilirsiniz.
Ayrıca “e-Devlet ile Giriş” butonu kullanılarak ayrı bir parola gerekmeksizin web ve mobil uygulaması üzerinden sisteme giriş yaparak randevu işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

ALO 182 hattımızı arayarak da vatandaş temsilcilerimizden destek alabilirsiniz.

MHRS'den aynı kurumdan aynı güne en fazla kaç randevu alabilirim ?

Saat ve poliklinikler farklı olmak kaydıyla aynı günde, aynı kuruma en fazla iki muayene randevusu alınabilmektedir.

Randevu süresinde kısıtlama var mıdır ?

Randevu süresi her poliklinik ve hekime bağlı olarak, MHRS tarafından oluşturulan minimum 10 dakika, maksimum 75 dakika kuralına göre farklılık gösterebilmektedir. 10 ile 75 dakika arasında olacak şekilde çalışma planlarının oluşturulması işlemi kurumlara aittir.

Aile fertlerim için nasıl randevu alabilirim ?

Ebeveynler e-Nabız üzerinden karşılıklı onay verdikten sonra MHRS Web ve mobil uygulamasında ''Yetkili Olduklarım'' sekmesinden 18 yaş altı çocuklarına randevu alabilirler. Diğer aile bireyleri içinse bilgi güvenliği gereği T.C. kimlik numaraları ve parola ile ayrı ayrı giriş yapılması gerekmektedir.

Üyelik kaydı oluşturduğunuz aile fertleriniz için web (https://www.mhrs.gov.tr), MHRS Mobil uygulamasından giriş yaparak veya üyelik kaydı oluşturmadan T.C. Kimlik numarası ile ALO 182 Çağrı Merkezimizi arayarak randevu alabilirsiniz.

MHRS Mobil uygulamasını nasıl indirebilirim ?

"MHRS Mobil" uygulaması, Android, IOS ve Huawei işletim sistemlerine sahip akıllı cihazlarda (telefon, tablet) kullanılmaktadır. MHRS Mobil’i cihazınızın kullandığı uygulama marketinden (App Store, Play Store, AppGallery) ücretsiz olarak indirebilirsiniz. Resmi uygulamada “Sunan/Geliştirici” kısmında “T.C. Sağlık Bakanlığı” ibaresi yer almaktadır.

Randevu saatinden ne kadar önce  hastanede bulunmam gerekir ?

Hastane kayıt işlemlerinizin yapılabilmesi için randevunuzdan 15 dakika önce hasta kayıt biriminde olmanız gerekmektedir.


Unutulan veya gidilmeyen randevudan ne gibi işlem yapılır ?

Herhangi bir nedenle almış olduğunuz randevunuza gidememeniz durumunda diğer vatandaşlarımızın muayene haklarına engel olmamak adına lütfen gidemeyeceğiniz randevularınızı iptal ediniz.

Güvenlik soru, cevap ve resmi neden gereklidir. ?

Üyelik işlemleri sırasında belirlediğiniz parolanızı unutmanız, parola sıfırlama yöntemlerinde telefon veya e-posta bilgilerinize ulaşamamanız durumunda, detaylı kimlik ile parola sıfırlama için daha önceden sizin belirlediğiniz ve sadece sizin bildiğiniz soru, cevap ve resmine vereceğiniz cevaplarla güvenli şekilde parolanızı sıfırlayarak sisteme giriş yapabilirsiniz.

Web ve Mobil Uygulamadan randevu bulamadım, ALO182 Çağrı Merkezini arayarak  bulabilir miyim?

MHRS randevusu oluşturma kanallarının tamamında aynı randevu çalışma planları görüntülenir. Mobil uygulamada dolu olarak görünen randevu saatinin ALO 182 hattı veya diğer kanallarda uygun olarak görüntülenmesinin sebebi, anlık olarak randevu alma, iptal etme işlemlerinin gerçekleşmesidir. Randevu alma işlemlerinde kanallara göre randevu saati gösterme ayrımı yapılmamakta olup tüm kanallardan eşit hizmet verilmektedir.

İleri uzmanlık ve yan dal polikliniklerine  nasıl randevu alabilirim ?

MHRS’de ileri uzmanlık gerektiren ve yan dal polikliniklerine muayene randevusunu, ana dal branşının uzman hekimi tarafından uygun görülen ve ilgili ileri uzmanlık/yan dal polikliniğine takipli hasta kaydı oluşturulan vatandaşlarımız alabilmektedir. Takipli hasta kaydı bulunan vatandaşlar, ileri uzmanlık ve yan dal poliklinik randevularını MHRS Web, Mobil Uygulaması ya da ALO182 Çağrı merkezinden oluşturabilmektedir.

Hesap bilgilerimi nasıl değiştirebilirim ?

https://www.mhrs.gov.tr adresinden “Randevu Al“ butonuna tıkladıktan sonra gelen ekrandan T.C. kimlik numaranız ve parolanız ile giriş yaparak ana menüde bulunan "Hesap Bilgileri" menüsünde yer alan sekmelerden ilgili değişiklikleri gerçekleştirebilirsiniz.

MHRS Mobil uygulamasından da “Menü” butonuna basarak “Profil” sekmesinden istediğiniz değişiklikleri yapabilirsiniz.

Randevumu nasıl iptal edebilirim ?

https://www.mhrs.gov.tr adresinden “Randevu Al“ butonuna tıkladıktan sonra gelen ekrandan T.C. kimlik numaranız ve parolanız ile giriş yaptıktan sonra ana menüde bulunan "Randevu Bilgileri" menünün altındaki “Randevu Geçmişi” kısmında aktif randevularınızı “Randevularım” sekmesinde görüntüleyebilirsiniz. İptal etmek istediğiniz randevu bilgisinin sağ tarafında bulunan “İptal Et” butonuna tıklayarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
MHRS Mobil uygulamaya giriş yaptıktan sonra açılan ekranda "Randevularım” menüsünde “Randevularım” sekmesinde aktif randevularınızı görebilir, iptal etmek istediğiniz randevunun alt kısmındaki "İptal" butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
ALO 182 Çağrı Merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan sorulara doğru cevap vermeniz halinde randevu iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.


Randevumu nasıl görüntüleyebilirim ?

MHRS web sitesi (https://www.mhrs.gov.tr) adresinden “Randevu Al“ butonuna tıkladıktan sonra gelen ekrandan T.C. kimlik numaranız ve parolanız ile giriş yaptıktan sonra ana menüde bulunan "Randevu Bilgileri" menünün altındaki “Randevu Geçmişi” kısmından almış olduğunuz tüm randevuları görüntüleyebilirsiniz.
MHRS Mobil uygulamaya giriş yaptıktan sonra açılan ekranda, sayfanın alt kısmında bulunan “Randevularım” kısmından aldığınız tüm randevuları görebilirsiniz.
ALO 182 Çağrı Merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan sorulara doğru cevap vermeniz halinde son 90 gün içindeki geçmiş randevularınız ve ileriye dönük tüm randevularınız hakkında bilgi alabilirsiniz.

MHRS üyeliğimi nasıl iptal edebilirim ?

Vatandaşların talebiyle başlatılan üyelik silme işlemleri için öncelikle mhrsyardim@saglik.gov.tr adresine konuyla ilgili e-posta göndermeniz gerekmektedir. Yetkili ekip, bilgi güvenliği ve teknik çalışmalarını yaparak tercihinize göre size e-posta veya SMS ile üyelik silme bağlantı adresi iletecektir. MHRS üyeliği silme işleminizi, tarafınıza özel olarak gönderilen bu bağlantı adresi üzerinden tamamlayabilirsiniz.

ALO 182 Randevu hattı ücretli midir ?

ALO 182 Randevu Hattı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) na göre acil aramalar kapsamında olmadığından ALO 182'yi aramak sabit bir telefon hattını aramakla eşdeğerdir. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ücretlendirmede ana kuralları ve üst sınırı belirlemektedir.
GSM firmaları da BTK'nın belirlediği üst sınırı geçemez. Ayrıca vatandaşlarımız sözleşme veya paketlerinde geçerli olan bedava dakikalarını da kullanabilmektedir. Cep veya sabit telefon şirketinizle iletişime geçerek ücretlendirme hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
Sağlık Bakanlığının bu hat üzerinden gelir elde etmesi veya vatandaşların telefon hattına ilave bir ücretin faturalandırılması söz konusu değildir. İnternet ve akıllı cihazlar (cep telefonu, tablet vs.) üzerinden alınan randevular ise ücretsizdir.


Parolamı unuttum, nasıl sıfırlayabilirim ? 

https://www.mhrs.gov.tr adresinden “Randevu Al” bölümüne girdiğinizde daha önceden üyelik kaydı oluşturmuşsanız "Parolamı Unuttum" bölümüne geliniz.

Aşağıda belirtilen yöntemle parolanızı sıfırlayabilirsiniz:
“SMS ile Parola Sıfırlama” bölümünde T.C. kimlik numaranızı ve sistemde kayıtlı cep telefonu numaranızı yazıp telefonunuza gelen doğrulama kodunu ekrandaki alana giriş yaparak yeni parolanızı belirleyebilirsiniz.

Eğer bu yöntem ile de parolanızı sıfırlayamıyorsanız “e-Devlet ile Giriş” yöntemini kullanarak veya e-Nabız üzerinden giriş yaparak parola sıfırlama işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

İptal ettiğim randevuyu nasıl geri alabilirim ?

İptal edilen randevularda, olası hatalı iptal işlemine karşı 5 dakika boyunca aynı kişi için geri alma imkânı bulunmaktadır. "Geri Al" butonuna basarak iptal ettiğiniz randevuyu tekrar alabilirsiniz.