Hasta Hakları ve Sorumlulukları
16 Eylül 2025

HASTA HAKLARI BİRİMİ

Aldığınız sağlık hizmeti ile ilgili olarak hasta haklarına ilişkin görüş, öneri, teşekkür, sorun çözme ve şikayet başvurularınızı Hasta Hakları Birimine yapabilirsiniz.

Hasta Hakları Birimi zemin kat yeşil alan müracaatın yanında  hizmet vermektedir.

Başvuru Hasta Hakları Birimine yapılabildiği gibi, 24 saat açık olan Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) ve Sağlık Bakanlığı Web sitesi üzerinden Hasta Başvuru Bildirim Sistemi’nde de  (HBBS) başvurunuzu yapabilirsiniz.

Hasta Hakları Birimi, hastaların şikayetlerini, sorunlarını ve dertlerini anlatabilecekleri, çözüm bulabilecekleri ve ÖNERİ-TEŞEKKÜR amaçlı müracaat edebilecekleri birimlerdir.

 

HASTA HAKLARI

 

1-Hizmetten Genel Olarak Faydalanma,

2-Bilgilendirme ve Bilgi İsteme,

3-Sağlık Kuruluşunu ve Personelini Seçme ve Değiştirme,

4-Mahremiyet, gizlilik

5-Reddetme, durdurma ve rıza hakkı

6-Güvenlik hakkı

7-Dini vecibelerini  yerine getirebilme hakkı

8-İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık ve rahatlık görme hakkı

9-Müracaat, şikayet ve dava hakkı

10-Ziyaret ve refakatçi bulundurma hakkı

 

HASTA SORUMLULUKLARI

 

1. Genel Sorumluluklar

2. Sosyal Güvenlik Durumu

3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme

4. Hastane Kurallarına Uyma

5. Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma

 

HASTA HAKLARI BİRİMİ HANGİ ALANDADIR

Hasta Hakları Birimi Z kat yeşil zemin alanda bulunmaktadır.

HASTA HAKLARI BİRİMİ TELEFON NUMARASI

Dahili Tel : 0 246 10066


PERSONEL BİLGİSİ

ADISOYADIÜNVANIBİRİMİ
SongülÇETİNSorumluHasta Hakları
AyşenUĞUR GÖKBirim PersoneliHasta Hakları
SeldaBARDAKÇIBirim PersoneliHasta Hakları